Powered by Blogger.

Sunday, September 12, 2010

Milo, un joc in care science-fiction-ul devine realitate

Va raspunde la fiecare intrebare pe care i-o adresati si daca faceti misto de el, va rosi si va pleca. De fapt, Milo e doar ca oricare copil de varsta sa, numai ca exista o diferenta foarte importanta: el este doar un personaj dintr-un program de calculator.

Personajul de calculator, ce are varsta de doar patru ani, a fost dezvaluit de Microsoft ca fiind primul erou virtual din lume care este destul de convingator pentru a fi considerat drept “uman”.



Comenzile vocale ale celui care se joaca pe calculator si miscarile sale fizice sunt adunate de un senzor infrarosu, care, impreuna cu o tehnologie de inteligenta artificiala, poate interpreta intonatiile si intelesul vocii jucatorului si poate da un raspuns corespunzator.

Atunci cand porti un dialog cu Milo, conversatia cu personajul virtual pare a fi una adevarata cu un baietel de patru anisori. In momentul in care pe Milo il intrebi daca si-a terminat temele pentru scoala, el se imbufneaza si isi pune capul in jos, neprivind in fata, de parca ar fi fost pedepsit.

Microsoft pretinde ca, odata cu acest joc, se face un pas mare in lumea jocurilor video, caci aduce science-fiction-ul in viata reala. Si, in timp ce demonstratiile sunt absolut uimitoare, exista o problema care pare destul de ciudata: Milo a fost creat pentru a fi folosit de milioane de oameni, si, cu cat mai multi oameni vor juca acest “game”, cu atat Milo va deveni din ce in ce mai inteligent.


Dar ce este Milo? Milo este un joc care arata istoria unui baietel nefericit, intrucat familia sa s-a mutat din Londra in New England (America), iar parintii sai sunt mult prea ocupati pentru a-l asculta. Dezvoltatorul acestui joc, Peter Molyneux, a declarat faptul ca a dorit sa recreeze starea sa din copilarie, atunci cand avea patru ani, iar tatal sau i-a spus o poveste despre un robot. Molyneux a mai afirmat ca a vrut sa creeze un personaj care “sa para viu, sa ma priveasca in ochi si sa simta realitatea. Noi ii schimbam mintea lui Milo in mod constant. Unele lucruri pe care tu, ca jucator, i le faci lui Milo, ii va schimba cursul vietii sale”.

Milo a fost prezentat pentru prima data, demonstrativ, la o expozitie de tehnologie a informatiilor ce a avut loc in anul 2009. Jocul se afla in primele faze de dezvoltare, asa ca inca nu va fi inca disponibil pentru publicul larg, dar a creat deja destul interes in jurul sau.

Urmariti aici ce poate face Milo:

No comments:

Post a Comment